27.02.2020 • 5 minút na prečítanie

Dieťa s horúčkou?

Aktuality

V tomto článku sa dozviete

Ocitnúť sa s dieťaťom so zvýšenou teplotou uprostred noci je zlé, no horšie je ocitnúť sa v rovnakej situácii ďaleko od najbližšej ambulancie alebo nemocnice. Teraz máte poruke lekára, s ktorým sa môžete poradiť cez telefón 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Bezplatne.

Ak vás niekedy prekvapili zdravotné problémy vašich blízkych a nevedeli ste, ako postupovať, určite ste si povedali: „Mať tak poruke lekára, ktorý by mi poradil!“

Kedy vám môže pomôcť lekár na telefóne?

Lekári môžu cez telefón pomôcť radou najmä pri chrípke, prechladnutí, alergiách, tráviacich ťažkostiach alebo pri menších úrazoch. Volajúci sa s nimi môžu poradiť o dávkovaní a kombináciách liekov alebo im pomôžu nájsť najbližšiu pohotovosť.

Ak volajúci súhlasí, lekári môžu nahliadnuť do jeho záznamov v zdravotnej poisťovni, kde nájdu údaje o liekoch, vyšetreniach alebo o výjazdoch záchranky.

Dobrá rada priamo od lekára je na nezaplatenie

Služba je vhodná najmä v prípade, ak:

  • potrebujete radu, ako postupovať v prípade náhleho zhoršenia zdravotného stavu
  • sa chcete poradiť o správnom dávkovaní liekov alebo sa vyhnúť nevhodným kombináciám liekov
  • potrebujete pomôcť s vysvetlením výsledkov laboratórnych vyšetrení a odporúčaní vášho lekára
  • sa potrebujete pripraviť na operáciu a na to, čo vás čaká po zákroku.

Sme radi, že sme pomohli pomôcť

„Po celodenných hnačkách som už nevedel, čo urobiť. Pritom sa stačilo poradiť cez telefón. Neveril som, že návod na zlepšenie bude taký jednoduchý. Paracetamol, čierny čaj a ryžový odvar zabrali. Môj lekár na druhý deň povedal, že by mi poradil to isté.“

„Keď som volal kvôli bolestiam brucha môjho 5-ročného syna, chcel sa sa iba uistiť, že to nie je nič vážne. Naštastie ma lekár telefonicky správne usmernil a ešte večer bolo slepé črevo von. Včas a bez komplikácií.“

„Moja dvojročná dcérka mala celú nedeľu horúčky do 39 stupňov, dvakrát zvracala. Nevedela som si ani predstaviť, aké by to bolo vybrať sa s ňou na pohotovosť 30 kilometrov od nášho domu. Pani doktorka na telefóne ma fantasticky upokojila. Do rána sme zostali doma. Aj naša detská lekárka mi potvrdila, že to bolo najlepšie, čo som mohla urobiť,“ hovorí jedna z mamičiek, ktorá už využila možnosť poradiť sa telefonicky s lekárom.

Platí sa za službu?

Nie, služba je bezplatná pre všetkých poistencov zdravotnej poisťovne Dôvera. Platí sa len cena hovoru podľa štandardnej tarifikácie.

Na aké číslo mám zavolať?

Služba je dostupná kedykoľvek na telefónnych číslach 0850 500 024 alebo 0905 500 024.

Táto služba však nie je záchranka. Ak ide o vážny stav, treba volať číslo 112 alebo 155. Viac informácií na Dôvera linka24

Nielen lekár cez telefón, aj ďalšie výhody

Bezplatná služba – lekár cez telefón – umožňuje telefonickú konzultáciu zdravotného problému 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Pre svojich poistencov má Dôvera pripravené ďalšie zaujímavé benefity, či už je to praktický BabyBox pre najmenších v hodnote 50 eur, alebo možnosť získať doplatky za lieky a dietetické potraviny na predpis, teda napríklad aj umelé mlieka, až do výšky 200 eur pre deti do 18 rokov veku, ich matky a otcov. 

Poistiť sa v Dôvere môžete aj bez toho, aby ste niekam chodili a to  jednoduchým vyplnením online formulára.

PR článok

Redakcia portálu Lekár.sk
Aktuality
horúčkakĺbypotenieslabosťsvaly